A Jiangdian-i Újévi Képek Készítése
Az újévi képek, a kínai festészet egyik kategóriája, az ősi „Ajtóisten-képek” hagyományából származnak, és Kína vidéki lakossága által kedvelt népművészet. A Jiangdian Faluban, Wangzhuangji Városban, Shen Megyében, Shandong Tartományban készült újévi képek hagyománya minden évben csúcsosodik ki, amikor a háztartások ezekkel a képekkel díszítik ajtóikat, hogy fokozzák az ünnepi hangulatot és jókívánságokat fejezzenek ki egy virágzó és szerencsés új évért, így a Jiangdian-i Újévi Képek kedves részévé válnak a helyi kultúrának.
A falu krónikája szerint Jiangdian hosszú történelemmel rendelkező falu, ahol sok lakos a Ming-dinasztia Yongle-korából származó bevándorlók leszármazottja Hongtong Megyéből, Shanxi Tartományból. A Chen család, többek között, az újévi képek készítésében szerzett készségeikre támaszkodva tudott megélni és virágozni ebben a környezetben. Bár a Jiangdian-i Újévi Képek eredeti alapítójának nyoma elveszett, a Holdújévkor az ajtókra történő újévi képek vásárlásának és felhelyezésének szokása változatlan maradt, lehetővé téve az művészeti forma generációkon keresztüli továbbadását.
Jiangdian Falu Liaocheng Város egyik kulcsfontosságú forradalmi bázisfalvává vált, ahol egy katolikus templom áll a Qing-dinasztiából. Az antijapán háború és a felszabadítási háború idején többször is fontos katonai találkozók helyszínéül szolgált, kiemelve történelmi virágkorát. A Jiangdian-i Újévi Képek időbeli ingadozások tanúi, egyszerű vonalakkal, élénk színekkel és meleg, örömteli hangulattal jellemezhetők. Jellemző művek közé tartozik a „Tavaszi Bika”, a „Lámpások Megtekintése”, a „Pufók Gyermek”, valamint az isteneket, történelmi történeteket és drámai karaktereket ábrázoló darabok, főként ajtódíszként használva.
A Jiangdian-i Újévi Képek készítése tükrözi a helyi társadalmi történelmet, életet, hiteket és szokásokat, az „istenek otthon védelmezése” koncepcióját közvetítve. A Jiangdian-i Újévi Képek művészeti stílusa és kulturális jelentése tökéletesen ötvöződik, kifejezve a helyi emberek esztétikai preferenciáit és biztosítva helyüket a népművészet galériájában. Ezt a projektet 2013-ban felvették a megyei szintű szellemi kulturális örökség listájára.