Szabó, az amerikai gerillaművészet egyetlen jobboldali képviselője
A gerillaművészet eddig úgymond a baloldaliak és a liberálisok privilégiuma volt az Egyesült Államokban és általában a nyugati világban. Ez most valamelyest megváltozott.
A gerillaművészet (vagy más néven utcai művészet) „aranykora” az angliai Bristolban kezdődött a kilencvenes években. Itt született a műfaj egyik úttörőjének tekintett Banksy (teljes nevét, személyazonosságát homály fedi). Tény, hogy vele együtt a street art is örökéletű lett.
Graffiti, matrica, stancli, performanszok és számos más eszköz tartozik a gerillaművészethez.
Sajnos Banksy és az őt követő ismert utcaművészek idővel öncélú „szellemeskedésbe, jópofáskodásba” csaptak át. Banksy esetében ez odáig fajult, hogy egyik falrajzával Charles Manson hírhedt amerikai tömeggyilkost népszerűsítette.
A többi ismert nyugati gerillaművész esetében is szembeötlő, hogy baloldali és liberális nézeteket vallanak. Az egyes műveik anarchista jellege is erről tanúskodik.
Pár éve azonban ezt a hagyományt némileg megtörte a szimplán Szabó névre hallgató volt amcsi tengerészgyalogos, aki úgy döntött, utcai alkotásaival szembeszáll a liberalizmus eszmevilágával. Ezt a mai napig folyamatosan műveli.
Az éj leple alatt Los Angeles elit létesítményeinek falaira liberálisokat minősítő szlogeneket „pingál”, akik szerinte felfuvalkodott léhűtők. A baloldaliság pedig szerinte nem más, mint mentális betegség.
Az egyre népszerűbb Szabó az általa készített posztereket a Republikánus Párt rendezvényein és honlapján keresztül árulja. Önmagát az „ellenzék ellenzékének” tartja. Mint mondta, ő az egyetlen jobboldali személy, aki gerillaművészettel foglalkozik.
Az egyik pólóján látható képen Donald Trump elnök a középső ujját mutatja. Szabó szerint a republikánusok az „új punkok”.
A képen: Szabó
(Szputynik nyomán)