Kiemelt Szerbia 

Megsértették a gyermek jogait: Négy bulvárlap címoldalán megjelent, mit művelt a “malčai borbély” az áldozatával

A nyilvánosság tisztánlátó (tehát nem elég nagy) része jól tudja, hogy a szerb önkényuralmi rendszer a bulvármédiáján keresztül tálalt szenzációhajhász tartalmak által igyekszik elterelni a figyelmet a saját disznóságairól.

Ezúttal azonban túlléptek minden határon.

Ez főleg az Informer és a Srpski telegraf lapokra vonatkozik, de a Kurir és az Alo sem bizonyult sokkal jobbnak.

Ezek a hányingert keltő sajtótermékek tegnapi címlapjaikon leközölték, mit művelt az (állítólagos) “malčai borbély” a 12 éves áldozatával.

A belső oldalakon “természetesen”

a legapróbb részleteket is feltárták: milyen módon és hányszor élte ki magát a hírhedt pedofil a kislányon.

Felmerül a kérdés: egyáltalán hogyan fordulhatott elő, hogy a rendőrség és az ügyészség kiskorú személy bántalmazásáról szóló kényes információkat szivárogtatott ki a média egy részének.

Vladan Vukosavljević művelődési és tájékoztatási miniszter lagymatag közleményében ugyan elítélte az említett lapok magatartását ebben az ügyben, de elmaradt az erélyesebb intézkedések foganatosítására irányuló kezdeményezés.

Az ügyészség nem indított eljárást a szóban forgó újságok tulajdonosai ellen.

Az ellenzék egyes vezetői a közösségi hálón életfogytiglani börtönbüntetést követelnek Dragan J. Vučićević, az Informer főszerkesztője és Vučić kedvenc firkásza esetében.

A szerb társadalom egészségesebb része: különböző civil szervezetek és egyesületek kiemelik, hogy

az említett négy bulvárlap megsértette a szerb alkotmányt és több törvényt, csakúgy mint a gyermekek jogainak védelméről szóló nemzetközi jogszabályokat.

A fentiek ellenére a következmények nagy valószínűség szerint elmaradnak.

Related posts